محمدعلی زمان خانی: روزیکه «جواد اوجی» بهعنوان وزیر نفت معرفی شد حتی منتقدان دوآتشه «او» هم بر این باور بودند که به دلیل سابقه چهار سال مدیریت درخشان در شرکت ملی گاز، «اوجی» در حوزه تامین سوخت زمستانی روسپید خواهد ماند اما امروز هم پیش بینیها کاملا تغییر کرده است.
به گزارش وطن آزاد، در کنار مشکلات ریز و درشت مدیریت ضعیف تامین و توزیع شرکت ملی گاز ایران، موضوعی که باعث شده که «جواد اوجی» مورد نقد حتی جامعه اصولگرایان و پایداری چیها با کلید واژه «تامین گاز زمستانی» قرار بگیرد به مدل مغفول و مجهول مدیریت روابط عمومی وزارت نفت بازمیگردد.
«علی فروزنده» که یکی از مدیران غیرنفتی بوده که در دولت «رئیسی» به وزارت «اوجی» تحمیل شده عملکردی در حوزه ارتباط با رسانهها از خود برجای گذاشته که نه تنها این روزها نمیتواند نقش فرشته نجات را برای وزیر و وزارت نفت بازی کند که برعکس به پاشنه آشیل این وزارتخانه تبدیل شده است.
مدیرکل وارداتی روابط عمومی وزارت نفت که بدون اغراق باید از «او» به عنوان نماد غرور و تکبر در این وزارت خانه یاد کرد نه تنها به دلیل همین تکبر نتوانست با جامعه رسانهای کشور روابط منطقی داشته باشد که با ایجاد انحصار خبری برای یک خبرگزاری حالا حتی در بین رسانههای اصولگرا هم مورد نقدهای جدی قرار گرفته است.
نکته قابل توجه ماجرا اینجاست در بحبوحه قطع گاز زمستانی، «او» این روزها درحالی وزارت نفت را به آزمایشگاهی برای آزمون و خطای صفحه نفت و انرژی این خبرگزاری تبدیل کرده که نه تنها استفاده از کلیدواژه هایی مثل استفاده از «پشگل گربه» به عنوان سوخت در انگلیس برای توجیه قطعی گاز در ایران و یا انتشار خبر سراسر دروغ و کذب انحلال شرکت ذخیرهسازی گاز در وزارت «زنگنه» دیگر اعتبار و آبرویی برای وزارت نفت باقی نگذاشته که به فرصتی برای منتقدان برای ساخت سوژه طنز، مسخره و شوخی حتی توهین علیه وزیر نفت تبدیل شده است.
بله، مدیرکل محترم روابط عمومی وزارت نفت زمانیکه با ایجاد انحصار خبری صرفا برای یک خبرگزاری در حال کاشتن باد در وزارت نفت بودید باید میدانست که طوفان این اقدامات غیرحرفهای نه شما بلکه دامن وزیر نگون بخت ایران را خواهد گرفت. انتصاب «علی فروزنده» برای ادارهکل روابط عمومی وزارت نفت انتصابی خیلی بد بود که فقط عمر وزارت «اوجی» را کوتاه و کوتاه تر میکند و عنوان وزیر نفت را بیاعتبار و بیاعتبارتر…