شما اینجا هستید

مطالب تولیدی » هواداران فوتبال، امیدوار به کاهش آمار کرونا

گروه ورزشی- السا استرون

با تصمیم به شروع بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال از شانزدهم آبان امسال و مسابقات ورزشی در رشته‌های دیگر، هنوز یک علامت سوال بزرگ در مقابل برگزاری مسابقات ورزشی قرار دارد و آن حضور تماشاگران در استادیوم‌های ورزشی است، آن‌هم در شرایطی که همه استان‌های کشور در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.
طبق آخرین اعلام رسمی وزارت بهداشت و درمان، وضعیت شیوع کرونا در کشور سهمگین گزارش شده و بیش از ۱۸۷ شهر در وضعیت قرمز و ۴۵ شهر در آتش کرونا می‌سوزند. طبق این آمار فقط استان‌های هرمزگان، فارس و گلستان در وضعیت هشدار قرار دارند و وضعیت همه استان‌ها قرمز است. در این شرایط بعید به‌ نظر می‌رسد که ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت اجازه حضور تماشاگران را در سالن‌ها و استادیوم‌های ورزشی کشور صادر کنند.
اما اتفاقی که چند روز پیش در کشور آمریکا و در جریان مسابقات کشتی رخ داد، برای علاقمندان به ورزش در کشورمان تا حد زیادی امیدوار کننده بود. آمریکا که این روزها درگیر شیوع شدید کرونا‌ست و در صدر کشورها از لحاظ آمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کرونا قرار دارد، طی روزهای گذشته، مسابقات کشوری کشتی آزاد، فرنگی و زنان خود را با حضور تماشاگران در سالن ورزشی برگزار کرد. در این مسابقات تمهیداتی نظیر، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و انجام تست‌های مربوطه قبل از ورود به سالن با استقرار چهار دستگاه تب سنج کامیپیوتری و معاینه تماشاگران توسط پزشکان پیش بینی شده بود. همچنین مسابقات سوپرجام اروپا بین دو تیم بایرن مونیخ و سویا در روز سوم مهر ماه، با ظرفیت ۳۰ درصدی از ورزشگاه پوشکاش آره‌نای مجارستان برگزار شد.

*همه چیز به کاهش آمار مربوط است
۲۲ مهر ۹۹، حیدر بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال گفت: اگر وضعیت شیوع کرونا در کشور خیلی بهتر شود، ممکن است ستاد ملی کرونا اجازه حضور تماشاگران به صورت محدود در لیگ را بدهد، اما با وضعیت فعلی مسابقات بدون تماشاگر خواهد بود چون سلامتی مردم مهمتر از فوتبال است. یک روز بعد نیز محمد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از بررسی امکان بازگشت تماشاگران به رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال ایران خبر داد و گفت: در حال حاضر به هیچ عنوان امکان حضور تماشاگران وجود ندارد، اما پیشنهاداتی برای حضور محدود و فاصله‌گذاری شده تماشاگران وجود دارد که هفته آینده مورد بررسی قرار می‌دهیم.

*بعید است اجازه حضور تماشاگران داده شود
در همین رابطه نیز یک منبع آگاه در فدراسیون فوتبال به «وطن روز» اعلام کرد: تصمیماتی در رابطه با حضور تماشاگران در استادیوم‌های ورزشی و فوتبال گرفته شده تا آنها به‌ صورت محدود و با فاصله چند صندلی و با حفظ رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و پروتکل‌های بهداشتی مسابقات ورزشی را ببینند، اما اگر وضعیت شیوع کرونا مانند شرایط «امروز» باشد و روزانه بیش از چهار هزار نفر به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شوند، قطعا مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. این فرد که نمی‌خواست نامش عنوان شود، می‌افزاید: حتی برنامه‌ریزی در خصوص ورود و خروج تماشاگران به استادیوم‌ها، استقرار دستگاه‌های تب سنج و تجهیز استادیوم‌ها به تونل‌های ضدعفونی برای تماشگران در نظر گرفته شده است و همه امیدوارند که هواداران به ورزشگاه‌ها بیایند و مانع از ضرر و زیان مالی فروش بلیت شوند، اما به‌ قدری شرایط کشور از نظر شیوع موج سوم بد است که فقط ستاد ملی مبارزه با کرونا به سرپرستی رئیس جمهور و ایفمارک (مرکز عالی پزشکی فیفا) می‌توانند مجوز را صادر کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در این شرایط که هر روز وضعیت‌ شهرهای کشور از نظر شیوع کرونا خراب‌تر می‌شود، بعید می‌دانیم که این فصل نه تنها در فوتبال، بلکه همه مسابقات ورزشی با حضور تماشاگران باشد، خاطر نشان کرد: اگر بحث قرارداد با اسپانسرها و تبلیغات تلویزیونی نبود، لیگ‌های ورزشی از مجله مسابقات فوتبال امسال لغو می‌شدند.

 

استفاده از خبر با ذکر منبع بلامانع است

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری، تحلیلی وطن آزاد